jaki asortyment

Decydując się na założenie sklepu internetowego, musisz najpierw przeanalizować co sprzedaje się w sieci. Jaki asortyment w sklepie internetowym jest obecnie najczęściej poszukiwany i kupowany. Nie wszystkie produkty cieszą się takim samym zainteresowaniem. W artykule postaramy się przeanalizować jakie kategorie produktów są najchętniej kupowane przez internet.

Zakupy w internecie są obecnie bardzo popularne.

Coraz więcej ludzi, jeśli nawet jeszcze nie kupuje, to wyszukuje w ten sposób informacje i opinie o produktach. Można więc śmiało powiedzieć, że internet kształtuje nasze decyzje zakupowe. Za nabywaniem towarów przez internet przemawiają między innymi: niższe ceny, większy asortyment, całodobowa dostępność oferty, wygoda kupowania, niewysokie koszty wysyłki i coraz krótszy czas realizacji zlecenia.

Chcąc konkurować ze sklepami stacjonarnymi, musisz zaoferować niższe, bardziej atrakcyjne ceny. Zastanów się czy możesz sobie na to pozwolić. Nie możesz sprzedawać towaru poniżej jego wartości. Twoja firma musi generować zyski. Musisz czymś zaciekawić klientów, wyróżnij się ciekawym asortymentem produktów, profesjonalną obsługą klientów. Sprawdź co oferują inne sklepy internetowe, twoi klienci na pewno będą korzystać z porównywarek cenowych. Staraj się wsłuchiwać w potrzeby odwiedzających twojego sklepu, ale też sam zdecyduj w jakim kierunku chcesz rozwijać swój biznes.

Trudno będzie ci się wybić, jeśli w twoim sklepie znajdą się towary ogólnodostępne, które można już kupić zarówno w wielu sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Niezależnie od branży, staraj się zaoferować coś więcej. Sklepy internetowe nadają się do sprzedaży towarów specjalistycznych. Chodzi o to, by poszukiwać swojej niszy. Klienci chcą często dostać produkt o niestandardowych wymiarach, zaspokajający specyficzne potrzeby. Takimi produktami mogą być meble robione na wymiar, rękodzieła, czy sprzęt sportowy do uprawiania mało popularnej dyscypliny.

jaki asortyment w sklepie

Różne branże generują różne zyski. W ostatnim czasie wzrosło zainteresowanie kosmetykami i perfumami, gadżetami erotycznymi, a także produktami dla zwierząt domowych. Coraz więcej ludzi kupuje przez internet zabawki dla dzieci. Według badania Gemius ciągle najwięcej osób kupuje w sieci ubrania, jest to przeszło 70% konsumentów. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszą się książki, płyty i filmy. Poza tym 50% konsumentów kupuje obuwie, sprzęt komputerowy i telefony. Dużą popularnością cieszą się też bilety do kina i teatru. Około 40% użytkowników nabywa przez internet części samochodowe i meble. Najmniejszą popularnością cieszą się produkty spożywcze. Po nie najczęściej chodzimy do marketu, choć i w tej kwestii można zaobserwować zmiany. Zamawianie artykułów spożywczych jest wygodne i pozwala zaoszczędzić dużo czasu.

Większość osób deklaruje chęć kupna przez internet odzieży i dodatków, książek, sprzętu RTV i AGD, a także obuwia. Klienci chcieliby kupować w sieci więcej i w przyszłości planują przeznaczyć na ten cel większe kwoty. Badania rynku pokazują, że w ciągu ostatnich pięciu lat o blisko 500% wzrosła sprzedaż kosmetyków i perfum, o ponad 200% zwiększyła się sprzedaż produktów dla dzieci i zabawek. Większe zainteresowanie zanotowały również branże: odzieżowa, komputerowa oraz AGD i RTV. O 50% wzrosło zainteresowanie aptekami internetowymi.

zakupy

Niektóre towary trudniej magazynować. Wynajem specjalnego magazynu, to dodatkowe koszty. Jeśli jednak zdecydujesz się sprzedawać kosmetyki, czy zabawki, często za magazyn może posłużyć wolny pokój, albo piwnica. Aby poszerzyć asortyment o nowe towary, możesz też korzystać z hurtowni dropshippingowych.

Wybór asortymentu jest istotny dla twojego e-biznesu.

Oprócz analizowania rynku, zastanów się jak branża cię interesuje. Jeśli jesteś pasjonatem elektroniki, zacznij sprzedawać telefony i akcesoria GSM. Jeśli natomiast lubisz pracować w ogrodzie, otwórz sklep z nasionami, sadzonkami albo artykułami ochrony roślin. Wiedza na temat branży, w której chce się odnieść sukces jest konieczna. Musisz znać się na tym, co chcesz sprzedać. Najlepiej zmonetyzować wiedzę, którą już się posiada. Będąc specjalistą w danej branży, możesz lepiej doradzać swoim klientom.

Powinieneś analizować rynek i własne wyniki sprzedażowe. Poszerzanie asortymentu jest bardzo ważne i pozwala utrzymać stałych klientów. Nie możesz stać w miejscu, zatem zdobywaj kontakty w branży, wprowadzaj nowe produkty. Potrzeby klientów zmieniają się, pojawiają się nowe kategorie produktów, które ludzie będą chcieli posiadać. Twoim zadaniem, jako właściciela sklepu, jest udostępnienie tych towarów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here