Inbound marketing jako nowe narzędzie marketingowe

Badania w dziedzinie marketingu pokazują wyraźny w trend w sferze nawiązywania trwalej współpracy w zakresie relacji z klientem. Okazuje się, że często klienci, którzy sami odnaleźli firmę, a później dobrowolnie postanowili skorzystać z jej usług lub kupić od niej produkt przy czym podczas całości procesu zakupowego odnieśli pozytywne wrażenia w nawiązaniu kontaktu z firmą, w dłuższej perspektywie czasu wykazują znacznie większe zadowolenie z dokonania zakupu oraz przywiązanie do niej niż ma to miejsce w przypadku klientów, którzy zakupili produkt za namową skierowanej do nich reklamy. Fakt ten zdecydowanie daje się wykorzystać w formie nawiązania współpracy z klientem. Osoby znające się na marketingu czy zarządzaniu jak np. agencja inbound marketing istrategy.pl stosując w swoich kampaniach zasady marketingu inbound. Czym jest inbound marketing dokładnie i w jaki sposób można wykorzystać go na swoją korzyść?

Według swojej definicji Inbound marketing, nazywany także często zamiennie marketingiem przychodzącym, stanowi technikę, której celem jest stworzenie sytuacji, w której to klient znalazł i ostatecznie wybrał dany produkt lub usługę wyłącznie z własnej woli.

Inbound marketing stawia więc na oryginalność. Zamiast starać się namówić klienta w nachalny sposób do zakupu produktu poprzez różnego rodzaju kreacje reklamowe zachwalające produkt czy daną usługę, warto zmienić nastawienie postarać się stworzyć coś, co będzie świeże i ciekawe i z całą pewnością przyciągnie uwagę klientów i będzie dla nich jednocześnie stanowić swego rodzaju wartość dodaną. W ten sposób stworzony produkt pozwoli na dostarczenie klientowi czegoś, o co sami będą zabiegać i z własnej inicjatywy nawiążą kontakt z marką jeżeli tylko będzie się to wiązać z odniesieniem pewnych korzyści.

Marketing przychodzący powinien więc być w stanie przyciągnąć ciekawą treścią i tworzyć zawartość, bogatą w wiedzę oraz interesujący przekaz, w taki sposób by użytkownicy Internetu postanowili podzielić się tą wiedza np. ze znajomymi lub rodziną.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here