W ostatnich latach można zaobserwować stale rosnąca popularność e-mail marketingu, który realizowany jest w celu budowania zaufania oraz nawiązywania bezpośrednich relacji z odbiorcami. Chcąc efektywnie, sprawnie i szybko przeprowadzać kampanie mailingowe, warto zdecydować się na zastosowanie profesjonalnych narzędzi do ich automatyzacji. Przeczytaj przygotowany przez nas artykuł i sprawdź, czym jest i jak wygląda automatyzacja email marketingu!
Czy jest marketing automation?
Marketing automation, czyli automatyzacja marketingu to system umożliwiający zautomatyzowanie realizowanych działań marketingowych i sprzedażowych, a w efekcie zwiększenia skuteczności kampanii marketingowych oraz generowanie większej liczby klientów. Technologia ta wykorzystywana jest w celu ułatwienia wykonania zadań, takich jak wysyłanie masowe wysyłanie wiadomości e-mail zawierających newslettery, wiadomości powitalne, podziękowania, podsumowania zamówień czy przypomnienia.
Automatyzacja email marketingu, czyli rozwiązanie wielu korzyści
Rozwój technologii i wiele rodzajów oprogramowania pozwala na zautomatyzowanie licznych zadań związać z prowadzaniem kampanii marketingowych. Wykorzystanie odpowiednich narzędzi pozwala m.in. na automatyzację mailingu, której wdrożenie niesie za sobą wiele korzyści. Wśród najważniejszych z nich można wymienić:
- monitorowanie kampanii oraz zdobywanie nie wiedzy o zachowaniach potencjalnych klientów, co pozwala na ocenę skuteczności prowadzonych działań marketingowych;
- prowadzenie skutecznej segmentacji;
- personalizacja wiadomości e-mail przesyłanych do odbiorców treści;
- oszczędność czasu związana ze zrezygnowaniem z manualnego tworzenia i wielokrotnego przesyłania wiadomości mailowych;
- zwiększenie wydajności kampanii mailingowych;
- budowanie pozytywnych relacji z klientami;
- skrócenie procesu zakupowego poprzez przesyłanie przypomnieć o koszyku czy niedokończonej płatności.
Automatyzacja mailingu – jak wykonać?
Automatyzacja email marketingu to proces opierający się na obserwacji i analizie zachowań odbiorców, a także wysyłaniu im spersonalizowanych maili marketingowych. Działania te realizowane są przy pomocy zaawansowanych narzędzi do marketing automatom, które pozwalają na skuteczne kreowanie mailingu na podstawie zabranych informacji. Podczas pracy z systemem do e-mail marketingu, warto zwrócić szczególną uwagę na:
- Określenie celu automatyzacji
Jednym z podstawowych czynności, jakie należy wykonać podczas realizacji procesu automatyzacji mailingu, jest określenie celu, jaki ma on osiągnąć.
- Zabranie informacji i segmentowanie odbiorców
Automatyzacja mailingu powinna opierać się na zdobyciu informacji dotyczących zachowań zakupowych czy zainteresowań potencjalnych odbiorców. Pozwoli to segmentację ich na różne grupy, a w efekcie – przesyłanie kampanii mailingowych wpisujących się w potrzeby potencjalnych klientów.
- Opracowanie contentu dostosowane do wybranego celu
Istotnym aspektem automatyzacji mailingu jest stworzenie spersonalizowanych treści, które będą przesyłane do określonych grup odbiorców oraz będą wpisywały się w określony na początku cel kampanii.
- Badanie i testowanie różnych działań
Skuteczna automatyzacja mailingu to proces wymagający bieżącej optymalizacji i śledzenia wyników, a także wyciąganie z nich wniosków oraz wprowadzanie niezbędnych zmian.
W efekcie automatyzacja mailingu pozwala na realizację skutecznych działań marketingowych pozwalających na zwiększenie budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz zwiększenie zysków z realizowanych kampanii.