Pozycjonowanie stron internetowych - dlaczego nie zawsze daje takie same rezultaty

To, co zobaczymy po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarkę Google, nie zależy tylko od zbieżności wyników z naszymi potrzebami. Najpierw wyświetlane są bowiem treści biorące pod uwagę naszą lokalizację geograficzną, język, w którym wyszukujemy i posiadane przez Google informacje o naszej osobie. Ogromny jednak wpływ na wyświetlane wyniki daje skuteczne wykonane pozycjonowanie stron. Jak to działa?

Pozycjonowanie i personalizacja wyników

Szczególnie chętnie wykorzystywanym i promowanym przez agencje marketingowe rozwiązaniem jest pozycjonowanie lokalne. Bazuje ono nie na poprawieniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania użytkowników Google w całym kraju, lecz w zamian koncentruje się głównie na klientach znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie posiadacz serwisu internetowego (świadczącego usługi czy oferującego swoje produkty). Trzeba przyznać, że to bardzo wydajne i, co nie mniej ważne, tanie rozwiązanie, pozwalającego bardzo precyzyjnie trafiać do odbiorców realnie zainteresowanych produktem, przebywających w okolicy i poszukujących oferowanego rozwiązania.

Oczywiście nie na samym Google świat się kończy – są jeszcze inne wyszukiwarki jak np. Yandex, Bing, czy rosnący w siłę DuckDuckGo. Objęcie ich działaniami pozycjonującymi również może przynieść pewne rezultaty, jednak w naszym kraju zdecydowanie jest to niszowa pula internautów. Większe efekty może przynieść zainteresowanie pozycjonowaniem umieszczanych na YouTube filmików (również reklamowych czy opisujących opisujące produkty), który również należy do grupy Google i którego przekierowania mogą wiele znaczyć w walce o wyższą pozycję w wyszukiwarce. Ten sposób na pozycjonowanie Warszawa również może dawać relatywnie dobre rezultaty, przy zachowaniu niskich cen.

Płatne reklamy – Google Ads, Facebook i Instagram

Reklamy rozliczne w ramach PPC (pay per click) są ciekawym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie. Ciekawym i bardzo skutecznym. Jednak nawet opłacenie najwyższego miejsca wśród reklam Google nie spowoduje, że pozycja strony w wyszukiwarce wzrośnie – po zakończeniu płatnej kampanii (lub wyczerpaniu środków) przestanie ona przynosić jakikolwiek efekt. Z tych powodów nie warto bazować wyłącznie na nich, choć reklamy w serwisach społecznościowych czy Google Ads mogą być doskonałym uzupełnieniem już prowadzonych działań marketingowych, a w przypadku sklepów internetowych mogą być kluczem do zwiększenia sprzedaży.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here