Trudno wyobrazić sobie prężnie funkcjonujący biznes bez korzystania z dobrodziejstw jakie dają social media. Bez względu na to, czy firma sprzedaje buty, domy czy usługi księgowości, dobrze zorganizowana reklama na Facebook’u czy Instagramie może znacząco podnieść słupki sprzedaży. Pod warunkiem, że forma aktywności będzie celować w odpowiedni target klienta. Okazuje się, że świetną grupą docelową w tej sferze Internetu są początkujący rodzice.
Nie tylko baby spam
Narodziny dziecka wielkie szczęście, którym chcemy podzielić się z całym światem. Stąd zjawisko zasypywania profili społecznościowych setkami zdjęć małego bąbelka. Ale nie tylko baby spam generuje wysoką aktywność młodych rodziców w sieci. Zwłaszcza urodzenie pierwszego potomka niesie ze sobą wiele wyzwań i wątpliwości. Jakie pieluszki będą najlepsze? Jak odstawić dziecko od piersi? Czym właściwie są kolki? Tego typu pytania można mnożyć, a rodzice bardzo często próbują odnaleźć odpowiedzi na nie właśnie w Internecie. Zakres obserwowanych stron zaczyna się znacznie rozbudowywać. Poszukujemy poradników parentingowych, rodziców-influencerów, stron o tematyce rodzicielskiej czy chociażby nowych sklepów z dziecięcymi ubrankami.
Rodzice w sieci – badanie
Wśród użytkowników mediów społecznościowych przeprowadzono ciekawe badanie. Objęto nim grupę rodziców w wieku od 25 do 65 lat, którzy mieli dzieci w wieku poniżej jednego roku, w przedziale 4-12 oraz 13-19 lat. Analizie poddano aktywność internetową osób mieszkających w Wielkiej Brytanii, USA, Brazylii, Australii, Kanadzie, Meksyku, Hiszpanii i Niemczech. Wszystkich członków badania było ponad 8 tysięcy. Okazało się, że najbardziej zaangażowanymi członkami social media są rodzice niemowląt.
Jak to robi mama?
Mamusie i tatusiowie niemowląt otwarcie przyznają się do tego, że teraz ich aktywność w sieci znacznie wzrosła. Zmieniła się też pora i sposób korzystania z Internetu, zazwyczaj są to godziny teraz godziny poranne, najczęściej przy pomocy urządzeń mobilnych. Świeżo upieczeni rodzice wrzucają średnio 2,3 razy tyle zdjęć oraz 2,9 razy tyle filmów niż statystyczny członek społeczności Facebook’a. Również o wiele częściej dokonują aktualizacji statusu. Jakby tego było mało, posty zawierające wspomniany wyżej baby spam są bardziej popularne. Uzyskują więcej reakcji od strony członków rodziny (37 %) oraz znajomych (o 47 %).
Jak to mądrze wykorzystać?
Odnalezienie odpowiedniej grupy docelowej dla swojego biznesu to przepis na sukces. Świadomość tego, że młodzi rodzice są bardzo aktywnymi członkami internetowych społeczności, daje ogromne możliwości. Działanie w social media to najskuteczniejsza forma reklamy. Nie wystarczy jednak założyć stronę i czekać na efekty. Najlepiej oddać prowadzenie profilu w ręce profesjonalistów, którzy zadbają o zasięgi postów i dotrą do odpowiednich użytkowników. Warto sprawdzić tą stronę: https://efectownia.pl/prowadzenie-social-media/ .
Oprócz profili firmowych, świetnym narzędziem podnoszącym wyniki sprzedaży są reklamy Facebook Ads. Pozwalają one na profilowanie odbiorców, dzięki czemu trafiają dokładnie tam, gdzie tego chcemy. Każdy użytkownik social media wie, jak bardzo skuteczne mogą być powiadomienia o dokładnie tych produktach, których przed chwilą szukał w sieci. Stworzenie dobrej strategii to absolutna podstawa, a taką ofertę znaleźć można tutaj: https://efectownia.pl/reklamy-platne-facebook-ads/ .
Młodzi rodzice są świetnym targetem nie tylko dla produktów i usług związanych z opieką nad dzieckiem. Zaplanowanie postów czy kampanii reklamowych celujących w tą grupę użytkowników Internetu to nie lada wyzwanie, ale zrealizowane przez specjalistów z doświadczeniem, z pewnością przyniesie wymierne korzyści każdemu przedsiębiorcy.