Promowanie strony internetowej – jak to zrobić z głową?

0
2379

Stworzenie strony internetowej to zazwyczaj dopiero wstęp do promocji i budowania silnej marki. To zazwyczaj miejsce docelowo wszelkich działań i wizytówka firmy na kilka lub nawet kilkanaście lat. Jak jednak wypromować witrynę firmową, a przede wszystkim jak zrobić to skutecznie?

Przede wszystkim stwórz stronę, którą chcesz pokazać!

To klucz. Jeśli nie masz gotowego produktu w biznesie (w tym wypadku strony internetowej), to nie zaczynaj go promować. Najważniejsze jest przecież, by móc bez wstydu prezentować wyniki swojej pracy i wyróżniać się na tle konkurencji. Dlatego warto do perfekcji dopracować stronę internetową i jej funkcjonalność, zanim zaczniemy w pełni ją promować.

Przed startem promocji należy sobie odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań, które mogą mieć niebagatelny wpływ na wyniki promocji i ostateczne konwersje w klientów czy też w rezultaty sprzedaży. Czy strona prezentuje się dobrze graficznie? Czy czas ładowania witryny jest krótki? Czy nie ma żadnych literówek w treści? Czy strona dobrze wyświetla się w widokach mobilnych? Dopiero gdy pozytywnie odpowiemy sobie na te pytania, powinniśmy zacząć promować witrynę.

Wybierz odpowiednie formaty i miejsca

Sposobów promocji stron internetowych jest mnóstwo. Sęk w tym, by znaleźć te najlepsze i najbardziej odpowiadające naszej firmie oraz naszej branży.

Tak naprawdę w dużej mierze dobór formatów i narzędzi promocji powinien być uzależniony od grupy docelowej. Czy jest sens korzystać z reklam na Twitterze, skoro nasi potencjalni klienci nie korzystają z tego medium? Czy warto inwestować w mailing, jeśli nie mamy szans na zdobycie odpowiedniej bazy mailowej? Pamiętajmy, że w przypadku promocji powinniśmy myśleć o obecności w miejscach, w których znajdują się nasi odbiorcy. To do nich dobieramy odpowiednie narzędzia i na tej podstawie zaczynamy promocję.

Nieustannie szukaj nowych rozwiązań

W przypadku promocji i szeroko pojętego marketingu nie można spoczywać na laurach. Należy cały czas poszukiwać i testować nowe, być może bardziej skuteczne rozwiązania, W skali roku CTR wyższy o 0,5% może mieć niebagatelne znaczenie na wyniki sprzedaży, a można go osiągnąć np. za pomocą innowacyjnego narzędzia. Dlaczego nie przetestować go na własnej skórze (stronie) i nie spróbować go później zaimplementować?

Nie zapominaj o aktualizacjach

Strona internetowa po stworzeniu nie powinna leżeć odłogiem. Administrator/właściciel powinien dbać o nieustanne aktualizacje zarówno oprogramowania czy też CMS ze względów bezpieczeństwa, jak i treści ze względu na atrakcyjność strony. Kto zaufa firmie, która ostatnią zmianę na swojej witrynie www wprowadziła w 2016 roku? Dla wielu potencjalnych klientów wygląda to jak firma-krzak, a nie godny zaufania partner.

Dlatego warto zadbać o to, by regularnie pojawiały się aktualizacje. Niekoniecznie muszą to przecież być nowe wpisy na blogu (choć warto go prowadzić) czy nowe aktualności w zakładce newsowej, ale chociażby małe aktualizacje treści czy też nowy pop-up z życzeniami świątecznymi. To małe aktualizacje, niewymagające wiele pracy, a zdecydowanie budujące wiarygodność firmy i strony internetowej, dodatkowo wspierające jej promocję!

Szukasz wykonawcy strony internetowej?

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here