marketing 360
fot. pexels.com

Marketing 360 (a dokładniej ujmując marketing 360 stopni), to inaczej marketing zintegrowany. Łączy on w sobie rozmaite podkategorie i grupy marketingu. Odnosi się zarówno do działań online, jak i offline; ATL i BTL; dużych kampanii, jak i jednorazowych drobnych akcji. Nie ma co ukrywać, ale marketing 360 stopni jest jednym z najbardziej efektywnych działań jeśli chodzi o skuteczny rozwój firmy, pozyskiwanie nowych klientów itd. Jak jednak można wprowadzić taki marketing w małej firmie, w której jedna osoba jest za wszystko odpowiedzialna?

Zobacz też: https://www.citeam.pl/e-commerce-i-jego-strategie-omnichannel-i-multichannel/

Wybierz kilka działań

Wiele małych firm ma problem z tym, aby kolokwialnie mówiąc ,,robić marketing’’. Wynika to stąd, że albo się na tym nie do końca znają i nie mają pojęcia, jak dobry marketing może wpłynąć na rozwój firmy albo nie mają osoby, której mogliby powierzyć odpowiedzialność zajmowania się marketingiem.

Dodatkowo, mogą słyszeć, że najlepiej sprawdza się marketing zintegrowany, czyli taki, który jednocześnie wykorzystuje kilka technik i realizuje je w jednym czasie, a na taki marketing to już naprawdę można sobie pozwolić po wielu latach doświadczenia.

Jeśli Ty również prowadzisz małą firmę i popadłeś w jarzmo mitów, że jak marketing to tylko zintegrowany i z tego względu nie realizujesz go w ogóle, to posłuchaj uważnie tej zasady. Otóż na początku nie porywaj się na realizowanie kampanii marketingu zintegrowanego, ale jako mała firma wypróbuj kilka działań pojedynczo. Dopiero później, gdy nabierzesz wprawy w realizowaniu takich drobniejszych kampanii – wykonaj je w myśl marketingu zintegrowanego, czyli wszystkie w jednym czasie. To bardzo skuteczne rozwiązanie i jednocześnie rozsądne podejście, dzięki któremu będziesz w stanie rozwijać marketing w swojej małej firmie.

Wybrane, skuteczne działania marketingu zintegrowanego

  • Współpraca z influencerami, blogerami. Dzięki niej masz okazję dotrzeć do nowych odbiorców, pokazać im swoje produkty i usługi, a z czasem pozyskać nowych, wiernych odbiorców Twojej firmy, marki.
  • Współprace PR-owe. Dzięki nim, Twoja firma stanie się bardziej medialna, a to z kolei sprawia, że nabiera charakteru firmy profesjonalnej, wiarygodnej. Takie PR-owe współprace warto rozpocząć od kontaktowania się z wybranymi portalami, mediami i oferowania tam publikacji.
  • Rozdania, konkursy – te mają podobne zastosowanie, co współprace z influencerami. Dzięki takim atrakcjom na profilu social media Twojej marki czy na stronie www – masz szansę dotrzeć do nowych odbiorców.

Przeczytaj też: http://www.icotam.pl/powody-dla-ktorych-warto-odwiedzic-peru/ 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here