ile trzeba zainwestować w sklep internetowy

Coraz więcej osób decyduje się dziś na spróbowanie swych sił w wprowadzeniu własnego sklepu internetowego. Posiadanie swojego biznesu to z pewnością kusząca propozycja, a zakupy online stały są tak popularne, że spore grono przedsiębiorców widzi w tej branży swą przyszłość. Jak pokazują statystyki, na terenie naszego kraju zarejestrowanych jest około 20 tysięcy takich firm.

Większość z nich prowadzi sprzedaż kosmetyków, odzieży, biżuterii, gier, książek, płyt, akcesoriów fitness, produktów dietetycznych i gadżetów dla zwierząt. Podczas planowania otwarcia takiego biznesu pozostaje jednak pytanie, ile trzeba zainwestować w sklep internetowy. Oczywiście udzielenie odpowiedzi w postaci podania konkretnej, precyzyjnej kwoty jest niemal niemożliwe. Można jednak zapoznać się z orientacyjnymi kosztami poszczególnych wydatków.

Pierwszym wydatkiem jest oczywiście koszt samego e-sklepu.

Niektórzy decydują się na stworzenie od początku do końca własnej strony internetowej, co oczywiście wymaga niemałych nakładów finansowych. Działający samodzielnie, indywidualnie sklep to konieczność zlecenia pracy profesjonaliście, który zbuduje cały serwis wraz z oprogramowaniem. Wiele osób wybiera tu – przynajmniej na początku działania firmy – możliwość założenia sklepu na dostępnych w tym celu platformach ogólnych.

ile trzeba zainwestować

Nie wymaga to ani czasu (całość trwa bardzo krótko) ani umiejętności informatycznych (wszystko jest bardzo proste i intuicyjne), a przez to nie ma konieczności inwestowania pieniędzy w pracę programisty. Koszt takiego rozwiązania jest stosunkowo niski – niekiedy to niespełna 100 zł miesięcznie, choć oczywiście są również droższe opcje. Różnice te wynikają z możliwości, jakie daje konkretna platforma. Sporo przedsiębiorców decyduje się od razu na zakup domeny – tak, by nazwa sklepu od początku wyglądała profesjonalnie.

Tu stawki wynoszą średnio kilkadziesiąt złotych za rejestrację i ok. 100 zł rocznej opłaty. Dodatkowa inwestycja wynika z konieczności posiadania regulaminu przez każdy e-sklep. Aby był on w 100% prawidłowo skonstruowany, warto udać się do specjalisty, który zajmie się jego tworzeniem. Prawnik za taką usługę może pobrać ok. 200-400 zł.

Czynnikiem, który z pewnością ma spory wpływ na to, ile trzeba zainwestować w sklep internetowy, ma sam rodzaj sprzedawanego asortymentu. To, czy zdecydujemy się na handel sprzętem elektronicznym czy książeczkami dla dzieci, ma duże przełożenie na wysokość wydatków, które musimy ponieść na początku. Trudno zatem określić koszt inwestycji – średnia cena produktu u jednego sprzedawcy wynosić będzie 200 zł, a u innego 5 zł.

Ponadto trzeba również przy okazji przemyśleć kwestię tego, gdzie ów towar będzie przechowywany. Jeśli właściciel dysponuje wystarczającym miejscem np. we własnym domu (osobny pokój, piwnica, strych), wówczas problem znika. W innym wypadku do kosztów inwestycji trzeba doliczyć wydatek poniesiony na wynajem magazynu – tu ceny są różne, ale należy brać pod uwagę kwoty rzędu co najmniej kilkuset złotych.

Warto także zastanowić się, ile trzeba zainwestować w sklep internetowy od strony promocji asortymentu. Każdy produkt, który przeznaczony jest do sprzedaży, wymaga umieszczenia na stronie, a to z kolei wiąże się z koniecznością wykonania profesjonalnych zdjęć i opisów. Jeśli nie dysponujemy sprzętem ani umiejętnościami, należy skorzystać z usług fotografa, grafika i copywritera. To daje nam kolejne minimum kilkaset złotych.

sklep internetowy

Myśląc o tym, ile trzeba zainwestować w sklep internetowy, nie można zapomnieć o kasie fiskalnej. Prawo nakłada obowiązek jej posiadania na większość właścicieli e-sklepów. Warto jednak zapoznać się z tym zagadnieniem nieco szerzej, ponieważ istnieją możliwości zwolnienia z tego obowiązku.
Przykładem jest tu sprzedaż internetowa, w której nie dochodzi do obrotu gotówką, a więc taka, w której klienci zamawiają towar i płacą za niego przelewem. Są jednak pewne odstępstwa od tej reguły, dotyczące choćby właścicieli sklepów z płytami CD lub perfumami. Należy zatem dokładnie zapoznać się z aktualnymi przepisami.

Oczywiście do tego, ile trzeba zainwestować w sklep internetowy mogą dochodzić dodatkowe wydatki, jak np. zakupu sprzętu komputerowego, drukarki, papieru, tonera, akcesoriów biurowych. Trzeba również wziąć pod uwagę koszty związane z prowadzeniem działalności. Samo założenie na szczęście jest bezpłatne, a również ZUS, w przypadku młodych przedsiębiorców, w pierwszych miesiącach podlega zwolnieniu lub preferencyjnym składkom. Stałą opłatą od początku będzie za to koszt księgowości (minimum 100 zł).

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here