Wiele początkujących artystów zadaje sobie właśnie to pytanie. I choć nie brak im talentu, wiary we własne możliwości i determinacji, często barierą, która skutecznie blokuje sprzedaż muzyki w Internecie, jest brak odpowiedniej ekspozycji własnej twórczości w sieci. Dotarcie do jak największej ilości nowych odbiorców może być utrudnione, gdyż każdego dnia w przestrzeni wirtualnej zaczyna rozbrzmiewać niezliczona ilość nowej muzyki. Kto jednak powiedział, że trzeba działać w pojedynkę?
- Najpopularniejsze platformy streamingowe
- Współpraca z agregatorem treści cyfrowych
Najpopularniejsze platformy streamingowe
Odpowiedzią na wyzwania, jakie stawia przed początkującymi twórcami rynek e-muzyczny, może być udostępnianie utworów na platformach streamingowych. To miejsce, gdzie każdy może słuchać swojej ulubionej muzyki oraz odtwarzać teledyski, a także mieć dostęp do specjalnych transmisji na żywo za comiesięczny koszt subskrypcji.
Subskrybowanie serwisów muzycznych oraz platform do oglądania filmów, to dziś najpopularniejsze z modeli biznesu subskrypcyjnego. Nic dziwnego, w końcu za niewielką opłatą można mieć dostęp do niezliczonej ilości utworów. Nie każdy ma bowiem czas na chodzenie do sklepów i szukanie płyt. Zresztą zakup jednej to często większy wydatek niż opłata za miesięczny abonament np. na Spotify.
Największe platformy streamingowe, do których należą m.in.: Spotify, Tidal, Apple Music, YouTube Music czy Deezer to doskonała odpowiedź na potrzeby początkujących twórców. Żeby jednak zarabianie na muzyce, stało się faktem, potrzebny jest jeszcze dystrybutor muzyki cyfrowej…
Współpraca z agregatorem treści cyfrowych
Działalność dystrybutora muzycznego jest wielotorowa i nie kończy się na umieszczeniu danego utworu w sieci.
Agregator treści muzycznych zadba o odpowiednią ekspozycję naszej twórczości i sprawi, że sprzedaż muzyki w Internecie stanie się możliwa. Samo umieszczenie utworów na platformach streamingowych, wymaga odpowiedniego opracowania plików, doskonałych technicznie i zgodnych pod względem formatów czy opisu. Każdy serwis ma w tej sprawie nieco inne wymagania.
Poza tym agregator zajmuje się także obsługą profilu artysty, dobrą widocznością utworów twórcy, administrowaniem katalogów, umieszczeniem odpowiednich treści na innych kanałach w social mediach oraz marketingiem.