80% polskich firm posiada własne strony internetowe. Nie ma w tym nic dziwnego, bo to kolejny, zresztą prężnie rozwijający się kanał komunikacji z potencjalnymi klientami. Ponieważ polskie społeczeństwo uwielbia technologiczne nowinki, wydaje się, że każdy podmiot gospodarczy ma wręcz obowiązek prowadzenia strony www i nie mówimy tu jedynie o branży e-commerce.
Internet w składzie mass media
Świat wirtualny już dawno dołączył do głównych kanałów mediowych, jak telewizja, prasa czy radio. Dzisiaj to właśnie internet jest tą najnowocześniejszą opcją. Podczas gdy słowo pisane na papierze odchodzi już do lamusa, a ekran telewizora przestał być rozrywkową formą na spędzanie wolnego czasu, sieć przeżywa nadal wzmożony rozwój.
Czy wiesz, że z zasobów internetu korzysta 70% Polaków? Statystyczny użytkownik spędza w sieci ponad 2 godziny. W tym czasie może trafić właśnie na Twoją stronę www i poznać ofertę działalności biznesu. Co ciekawe, właśnie online poszukuje się dzisiaj najczęściej konkretnych produktów i usług.
Tania reklama w sieci
Każda agencja reklamowa potwierdzi, że to właśnie reklama w internecie jest wciąż najtańsza. Porównując ją do tej w TV czy radiu, oszczędności finansowe są ogromne. Co więcej, reklama online może być nawet darmowa, wystarczy wdrożyć się w meandry pozycjonowania stron www. Pamiętajmy także, że w sieci działa marketing szeptany. To opinie na forach, które stanowią zresztą świetne narzędzie promocyjne. Jeśli są pozytywne, korzystnie wpływają na wizerunek firmy, gorzej jeśli są negatywne, bo przyczynią się do spadku liczby klientów.
Na co zwracają uwagę użytkownicy sieci?
Firmy, które posiadają własną stronę www, są lepiej postrzegane na rynku niezależnie od branży, w której działają. Internet to podstawa i należy zdać sobie z tego sprawę. To dzisiaj niemalże główny kanał komunikacji.
Potencjalni klienci zwracają szczególną uwagę nie tylko na design strony, ale przede wszystkim jej intuicyjność. Strona www musi działać szybko, jeśli poszczególne zakładki otwierają się dłużej niż 3 sekundy, użytkownik wychodzi z witryny. Chodzi przecież o to, by oferta firmy była na tyle atrakcyjna i czytelna, aby wywołała potrzebę zakupową i skłoniła do nabycia konkretnego towaru czy usługi.
Wspominaliśmy już o innowacyjnej technologii, z której tak często korzystają Polacy. Właśnie tak zaawansowane strony www mają posiadać polskie firmy. Poprzez internet potencjalny klient ma poznać ofertę, ale również szybko komunikować się z działem obsługi. Strona www ma rozwiewać jego wszelkie wątpliwości, dawać możliwość uzyskania odpowiedź na nurtujące pytania. Dobra strona internetowa posiada jakościowy content, wartościowy dla użytkownika. To dlatego firmy coraz częściej prowadzą blogi, są przecież ekspertami w swojej dziedzinie. Sklepy www mają zaś dawać opcję szybkich transakcji zakupowych, z dowolną formą płatności, najlepszą prezentacją produktów i błyskawiczną dostawą pod wskazany adres. Internet to potęga i świetnie pokazała nam to trwająca ponad rok pandemia koronawirusa.