Planujesz wystawienie stoiska swojej firmy na najbliższych targach? Nie masz pomysłu na to, jak zacząć projekt? Szukasz wskazówek i inspiracji? Poniższy artykuł opisuje to, w jaki sposób zaprojektować stanowisko w nowoczesnym i przyciągającym uwagę stylu!
Krok 1 – zastanów się, czego oczekujesz od swojego stoiska!
Przy tworzeniu projektu musisz zastanowić się, w jaki sposób chcesz zainteresować potencjalnych klientów. Jest to bardzo ważne, ze względu na to, że na przeróżnych wydarzeniach pojawia się naprawdę dużo osób, a co za tym idzie – twoje stoisko musi zwracać na siebie uwagę swoją oryginalnością i designem. Zaprojektowanie np. ciekawego oświetlenia LED, które będzie prezentować nazwę firmy i logo może być jednym z takich rozwiązań. Podsumowując krok pierwszy – zastanów się, czym chcesz przyciągnąć klientów i wprowadź swoje pomysły w życie.
Krok 2 – projekt nowoczesnego stoiska targowego
Budowa stoisk targowych wiąże się z wyborem stanowiska narożnego, rzędowego lub czołowego. Pierwsze z nich pozwala dotrzeć do klientów z dwóch stron i jest standardową opcją wybieraną na targach. Drugie prezentuje się tylko z jednej strony i pozwala pokazać najmniej produktów, przy czym jest to wybór, który nie pochłonie dużych nakładów finansowych. Stoisko czołowe (najdroższe) zapewnia największe możliwości, jeżeli chodzi o dotarcie do klientów czy zaprezentowanie firmy i oferowanych usług.
Projekt nowoczesnego stoiska targowego powinien zawierać:
- grafikę i kolorystykę, która będzie odpowiadać wizerunkowi marki,
- elementy dekoracyjne, takie jak rośliny, meble czy oświetlenie,
- przestrzeń wystawową, która będzie służyć do prezentacji produktów,
- przestrzeń spotkań, gdzie klienci będą mieli możliwość rozmowy z przedstawicielami firmy,
- miejsce do przechowywania materiałów promocyjnych oraz próbek produktów,
- sumę zajmowanego przez stoisko miejsca w m2.
Krok 3 – wybieraj dobre rozwiązania
W tworzeniu stanowiska targowego liczy się nowoczesne podejście. Dobrym pomysłem jest np. stworzenie filmu spójnego z wizerunkiem marki, który będzie przedstawiać proces produkcyjny, siedzibę firmy i pracowników. Krótka reklama w tej formie może być wyświetlana na telewizorach, które znajdą się na stoisku. Możesz również zainwestować w nagrody i zorganizować konkurs, związany z Twoją firmą. W ten sposób zachęcisz osoby przebywające na targach do zapoznania się z ofertą przedsiębiorstwa. Jednocześnie pokażesz, że Twoja firma jest przyjaznym i miłym miejscem dla wszystkich osób odwiedzających jej stoisko na targach.